Onderdeel van ACV Groep
Vind snel antwoord op uw vragen over ACV Groep, Het Waardepunt en de waardepas. Staat uw vraag er niet bij? Neem contact op!
Home>Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Algemeen

Waarom is er een naamswijziging?
ACV bestaat 25 jaar en wil zich aanpassen aan de huidige ontwikkelingen. We willen bijdragen aan een circulaire economie, waarin afval niet verdwijnt, maar juist hergebruikt wordt. De naamswijziging is een belangrijke stap voor de toekomst en de veranderingen die we de komende 25 jaar willen doorvoeren.
Wat verandert er voor mij als inwoner?
Er verandert niets voor u. U kunt nog steeds uw afvalstromen inleveren bij Het Waardepunt.
Is Het Waardepunt nog onderdeel van ACV?
Ja, Het Waardepunt blijft onderdeel van ACV Groep.
Zijn de openingstijden veranderd?
De openingstijden blijven hetzelfde. Alleen Het Waardepunt in Renkum is vanaf 1 juli 2025 op donderdag gesloten. Voor de andere locaties blijven de openingstijden zoals ze zijn.
Ik heb een vraag. Waar kan ik terecht?
U kunt een e-mail sturen naar info@acv-groep.nl of stuur een appje naar 0318 – 648 160. Onze collega’s van het Klantencontactcentrum zorgen ervoor dat uw vraag wordt beantwoord.
Waar kan ik terecht voor meer informatie over ACV Groep en/of Het Waardepunt?
Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: www.acv-groep.nl. Hier vindt u alles over onze diensten, de verschillende afvalstromen, de locatie van Het Waardepunt, en handige informatie over de afvalpas en het maken van reserveringen. Heeft u specifieke vragen? Neem dan gerust contact op via ons Klantencontactcentrum. We helpen u graag verder!

Waardepas en waardepunten

Waarom heet mijn afvalpas nu waardepas?
Door de naamswijziging van het afvalbrengstation naar de nieuwe naam "Het Waardepunt" wordt de afvalpas nu ook "waardepas" genoemd.
Verandert mijn waardepas?
Nee, uw waardepas blijft hetzelfde en behoudt de waarde die u van ons gewend bent. U kunt uw huidige pas gewoon blijven gebruiken.
Werkt mijn waardepas nog nu het afvalbrengstation een nieuwe naam heeft?
Ja, uw waardepas kunt u gewoon blijven gebruiken.
Veranderen mijn punten op de waardepas?
Nee, uw punten op de waardepas blijven hetzelfde.
Mijn waardepas is kapot of kwijt. Hoe krijg ik een nieuwe?
Als uw pas kapot is of kwijt, kunt u tegen betaling via iDEAL een nieuwe aanvragen via het aanvraagformulier. Wij blokkeren dan de oude pas. Bent u net verhuisd en is er geen waardepas aanwezig in de woning? Dan krijgt u een nieuwe pas gratis.
Hoeveel waardepunten heb ik nog op mijn waardepas?
Dit kunt u eenvoudig controleren via ons klantcontactcentrum. Stuur een e-mail met uw pasnummer, postcode en huisnummer naar info@acv-groep.nl. U kunt ook een WhatsApp-bericht sturen naar 0318 - 648 160 (bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur).
Welke afvalstromen kosten een waardepunt?
Op de website van ACV kunt u zien welke afvalstromen wel of geen punten kosten. LETOP: dit geldt alleen voor Ede en Veenendaal
Mijn waardepunten zijn op, wat nu?
Zijn uw waardepunten op? Geen probleem! U kunt nog steeds afval inleveren bij het afvalbrengstation voor €10,- per bezoek. Let op: u kunt alleen met PIN betalen.

Onze locaties

Ede

Neonstraat 4
6718 WV
Ede

Renkum

Veentjesbrug 4
6866 NC
Heelsum

Veenendaal

Wageningselaan 58
3903 LA
Veenendaal

Wageningen

Nudepark 77
6702 DZ
Wageningen
Webdesign: Inzpire|Webdevelopment: Exitus ICT